Zo zorg je voor een positieve ervaring op jouw kantoor

Alt

Iedere ondernemer weet: het is ontzettend belangrijk om te investeren in een goede klantrelatie, voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Vaak komen deze klanten bij jou langs op kantoor, daarom wil je er natuurlijk alles aan doen om je klanten een fijn gevoel te geven na het bezoek aan je kantoor. Hoe je dat doet lees je hier onder!

Stuur vóór je afspraak nog een berichtje
Als je de volgende dag een afspraak gepland hebt met een klant is het goed om de dag ervoor een mailtje te sturen naar de desbetreffende persoon. Vermeld in dit bericht nogmaals de plek en het tijdstip van de afspraak, en sluit af op een positieve noot. Zeg bijvoorbeeld dat je erg uitkijkt naar de afspraak. De afspraak die de volgende dag zal plaatsvinden is op deze manier een stuk persoonlijker omdat je klant het gevoel heeft dat er aandacht aan ze is besteedt.

Zorg voor een goede first impression
First impressions count, is niet voor niets een veelgebruikt spreekwoord. Als een klant bij jou op bezoek komt, maak je een goede indruk door er voor te zorgen dat alles zo voorspoedig mogelijk verloopt. Dit varieert van kleine dingen zoals zorgen dat je haar netjes zit en je je tanden hebt gepoetst, tot het vrijmaken van een parkeerplaats en het tijdig zetten van een goede kop koffie. Als je de klant in de watten legt krijg je sneller een positief resultaat.

Ga voorbereid het gesprek tegemoet
Ga je een idee pitchen of een product presenteren? Zorg er dan voor dat alle apparatuur die je gaat gebruiken goed werken en op elkaar ingesteld zijn. Niets is vervelender dan haperende apparatuur terwijl je klant zit te wachten. De gouden regel is hierbij eigenlijk dat je een klant nooit moet laten wachten. Dit geeft je klant het idee dat je onvoorbereid bent en daarom niet geïnteresseerd bent in de klant.

Zorg voor een contactmoment ná de afspraak
Als het gesprek met je klant goed is gegaan mag je dit best concreet vermelden. Zeggen dat je de afspraak een succes vindt, is tevens een goede manier voor je klant om in te schatten hoe je denkt over de samenwerking. Stuur na afloop van de afspraak nog een mail naar je klant met de belangrijkste documenten. Vraag ook na afloop om eventuele verbeterpunten. Zo geef je de klant het gevoel actief mee te denken over jouw bedrijfsvoering, wat veel vertrouwen wekt.

Met bovenstaande tips bezorg je jouw klant een positieve beleving tijdens een bezoek op jouw kantoor. Dit zorgt voor een positieve indruk en vergroot de kans dat jullie samen succesvol zaken kunnen doen. Als je bezoeker al langer klant is, dien je nog steeds dezelfde regels te hanteren, dit versterkt immers de klantrelatie.